Klubben

Ljungskile Sportklubb, eller bara LSK, är en svensk fotbollsklubb från Ljungskile. Klubben bildades den 16 maj 1926 och spelar sedan 2021 i Sveriges tredje högsta division på herrsidan, Ettan, och den tredje högsta divisionen på damsidan, Division 1. LSK spelar sina hemmamatcher på Skarsjövallen. Därtill har man en bred ungdomsverksamhet med närmare 500 barn tillsammans med Groheds IF, på både flick- och pojksidan, i alla åldrar.

Klubben är framförallt känd för sin snabba klättring i seriesystemet, på herrsidan, då man på sju år tog sig från Division 5 till Allsvenskan åren 1990-1997. Sedan dess har det även blivit en andra sejour i den svenska högstadivisionen 2008. På senare år har damlaget avancerat från Division 4 till Division 1 på fyra år – en fantastisk bedrift även det.

cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail